mandag 24. mai 2010

Italiensk barnebursdag



På fredag var jeg i bursdag hos Francesca som
ble 5 år. Det begynte klokka 18 på en lekeplass i Villa Pamphili. Det var kjempegøy å leke der. Det var mat kl åtte, men jeg ble sulten litt før og fikk litt pasta og tomater - det er noe av det beste jeg vet har jeg funnet ut. Så kl åtte satte alle seg for å bestille mat og drikke og vi hadde det koselig. Mamma sier at det ikke er vanlig med så sen barnebursdag, men det er visst det i Italia. Francesca hadde tatt seg fri fra barnehagen for å sove litt ekstra. Irene var nesten like trøtt som meg, men så er hun bare et halvt år større enn meg også. Så klokka ni fikk Francesca masse gaver og så var det kake kl halv ti. Da sov jeg i vogna mi altså, jeg holder ikke ut så sent selvom jeg er litt
ute av rutine etter to uker ferie.

Ingen kommentarer: